طی طلاق توافقی که زوجه با بذل کل مهریه 250سکه در قبال طلاق و قبول زوج از مبلغ مبذوله گواهی عدم امکان سازش صادر و طلاق خلعی ثبت و طلاقنامه صادر شده است. از طرفی طبق سند نکاحیه مهریه زوجه 150سکه بوده است، با توجه به اینکه 100سکه باقیمانده را هنوز زوجه به زوج نپرداخته است، آیا کلیه دیون از طرف زوجه نمیبایست پرداخت شده سپس صیغه طلاق جاری شود؟ نوع طلاق همان خلع صحیح است یا اینکه با توجه به عدم پرداخت دیون (کل مبلغ مهریه)که در رای دادگاه نیز اشاره به بذل کل مهریه شده است نوع طلاق به رجعی تبدیل میگردد که زوج حق رجوع داشته باشد؟در اینصورت چنانجه زوج قصد رجوع داشته باشد چه اقداماتی باید انجام گیرد؟ آیا زوج میتواند به همان دفترخانه که طلاق را ثبت نموده است مراتب رجوع را اعلام نماید؟ یا اینکه از همان دادگاه بدوی که رای را صادر نموده، رای اصلاحی مبنی بر رجعی بودن طلاق را درخواست نموده و با رای اصلاحی به دفترخانه جهت ثبت رجوع مراجعه نماید؟ یا اینکه میبایست دادخواست دیگری در دادگاهی دیگر ارایه نماید در اینصورت در ستون خواسته چه مطلبی باید بعنوان خواسته مطرح گردد. ایام عده هنوز باقی است.

آیا زن می تواند بعد از جاری شدن صیغه نامه طلاق و دریافت نفقه دوران عده بصورت کامل و نداشتن اعتراضی در ان موقع و قبل از آن ، مجددا اقدام به درخواست نفقه نماید ؟
مارس 21, 2020
اگر همسرم را طلاق رجعی دهم (اقا هستم)در ایام عده بین خود و همسرم صیغه ازدواج موقت بخوانیم و آن را در محضر ثبت کنیم ایا این نوع ازدواج با همسر اول بلافاصله در ایام عده صحیح است؟
مارس 21, 2020